How to train your dragon

How to train your dragon (Draktränaren) är en datoranimerad film av DreamWorks Animation baserad på en bok med samma namn. Blev mycket positivt överraskad när jag såg den här filmen :) Den är mycket bättre än jag trodde att den skulle vara! How to train your dragon är en av mina favoritfilmer nu :)

Filmen är så bra bara för att den är annorlunda mot andra animerade filmer, den handlar om en ung pojke vid namn Hiccup som bor i en vikingaby på en ö. Han är inte en stor stark viking som alla andra i byn, men han vill gärna fånga en drake eftersom det är viktigt i byn då man stridit mot drakar i generationer. Efter många misslyckanden fångar en av hans uppfinngar en drake, den farligaste av alla (Night Fury). Han blir vän med draken och kallar honom Toothless. Sen ska jag inte avslöja mer för er som vill se filmen :)

Mer info och trailer finns på: http://www.imdb.com/title/tt0892769/

 

Fishlegs, Astrid, Hiccup, Snotlout, Ruffnut, Tuffnut

Toothless & Hiccup

Bilder lånade från Google

 

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0