En förhandstitt

Pappa behövde hjälp med en tävlingsfråga som handlade om den gamla gotländska almanackan kallad alnakku. Dom hade förra årets pappersversion som jag fick för ett tag sen och jag försökte hitta den och kolla :) Men jag tappade tålamodet så jag kollade på nätet istället på Gutamål.org. Efter vi löst frågan fortsatte jag att leta efter den och hittade den i bokhyllan efter en liten stund. På vägen hittade jag papper till min fotoskrivare som jag trodde var slut, och som är supersvåra att få tag på nu, kul :)

Förhandstitten är alltså att jag planerar att, med början nästa år, att följa alnakku här på bloggen varje dag :) Exakt hur det kommer gå till får ni se den första januari så håll till godo ;) Detta är förra årets papersversion:

 

Framsidan = januari - juni :)

 

Baksidan = juli - december :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0