Mina bloggkategorier

Tänkte göra ett inlägg som förklarar mina kategorier på bloggen lite närmare och vad för inlägg som hamnar där :) Har rensat upp och snyggat till bland kategorierna och drop down-menyn under headern är uppdaterad :)

 

• Adventskalender - Här hamnar alla inlägg som har med årets adventskalender att göra. Kort och gott.

• Allmänt - I denna kategori hamnar alla inlägg som inte passar i någon av dom andra kategorierna.

• Bakat - Detta är kategorin där allt jag bakar hamnar. Nästan alltid med bilder.

• Boktips - Tips om böcker jag läst helt enkelt.

• Djur - Mest inlägg och bilder om/på djur, främst husdjur.

• Dryck & Ätbart - En kategori där mat och dryck som intas av mig hamnar.

• Filmtips - Tips om filmer jag sett.

• Gissa & Svar - Här finns inläggen där du som läsare kan vara med och gissa på olika saker, och svaret på gissningarna naturligtvis.

• Gotland & Gutamål - I denna kategori hamnar allt som har med Gotland och gutamål att göra. Här lägger jag så gott som alla inlägg när jag är på ön.

• Handarbete & Pyssel - Här hittar du bilder på allt som jag räknar som handarbete eller pyssel, till exempel stickat, broderat, tecknat och lite annat klipp och klistra. 

• Inköp & Fynd - Kika in här för att se saker som jag köpt samt även saker som jag vunnit i tävlingar eller fått.

• Jobb, Vardag & Festligt - Det här är den mest använda kategorin. Här dyker det mesta upp som har med jobb, vardag och fest att göra.

• Lär Känna Mig - Inlägg som ger dig som läsare möjlighet att lära känna mig lite bättre.

• Maddie Lär Ut - Steg för steg-inlägg som visar hur man gör olika saker. 

• Musiktips - Tips om bra låtar.

• Promenad & Natur - Mest bilder från mina promenader och naturbilder. 

• Recept - Olika recept för matlagning och bakning.

• Resor/Äventyr - Detta är en lite diffus kategori, men här hamnar alla resor och utflykter jag gör (utom resor till Gotland). Äventyrsdelen kan vara lite vad som helst som jag klassar som ett äventyr, litet eller stort.

• Serietips - Tips om tv-serier

• Speltips - Tips om spel. Allt från tv- och dataspel till sällskapsspel och mobilspel.

• Tips & Trix - Här skriver jag om olika tips och liknande för att underlätta vardagen.  

• Topplistor - Listor över saker jag gillar.

• Utseende & Inseende - En kategori om mitt utseende och om inredning och liknande. Till exempel när jag färgar håret, om vi målar huset eller möblerar om.

• Videoklipp - Här hittar du filmklipp som jag filmat eller videoklipp från youtube som jag gillar.

• Växter & blommor - Detta är kategorien om mina växter och blommor som jag har hemma/i trädgården.



Dagens hiss: örhängena och adventskalendern
Dagens diss: vädret



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0