Positivt samtal

Har precis varit på kontoret och pratat med en om mer jobb, och gissa vad? Det fanns mer jobb till mig :) Hurra! Ska ringa en assistent (som jag känner till för att hon har jobbat med min "nuvarande" brukare så att säga) träffa en ny brukare på torsdag efter mötet på kvällen. Sen så ska jag få gå bredvid (heter så i vården) och lära mig allt som behövs innan jag kan jobba där själv. Lite nervöst men spännande :)

Inte nog med detta utan hon på kontoret sa att när jag väl kommit in i jobbet på det stället så fanns det en till brukare som jag kunde få börja hos :) Det får nog bli nästa år :P Så då kanske jag har tre olika brukare som jag kan jobba hos och det innebär att jag får mer jobbtimmar och mer pengar :) Som tim-vikare som personlig assistent är det bra att jobba hos många olika brukare, för att ju fler brukare desto fler jobbtimmar och ju fler jobbtimmar desto större chans att man kommer upp till dom timmar som krävs för att bli tillsvidare-anställd :)

Så nu är jag glad! :) Ska fira det med en enorm apelsin jag köpte på ica efter mötet :P

 

CD-skivan är med på bilden för att jämföra så man ser hur enorm apelsinen verkligen är :P



Kommentarer
toloe

jag gillar ditt vintriga bildspel

2011-12-12 @ 15:45:28
Madeleine

Tack Toloe :)

2011-12-12 @ 18:22:53
URL: http://maddiesworld.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0