Tips från coachen

Tycker det är dags att jag delar med mig av lite tips igen :)

 

  1. När man ska ha skalade äpplen och päron (till paj eller muffins till exempel) så kan man lägga dom i en skål med vatten och ett några droppar citron - då slipper man att frukten blir brun
  2. Aluminiumfolie i botten på ugnen är mycket bra om man tillagar något i ugnen som kan droppa eller rinna över - så samlas det på folien och amn kan bara ta bort den, det bränns inte fast i botten = lättare rengöring av ungen
  3. När man gör kola till jul så kan man hälla smeten i knäckformar (precis som när man gör knäck) istället för att lägga ut det på en plåt och sen skära rutor - blir snyggt och mindre kladdigt
  4. Något som jag använt mig av ganska länge nu är diskborstar som man har diskmedlet i, detta gör att du sparar en massa diskmedel. Man behöver bara byta ut svamparna med jämna mellanrum. Finns att köpa i dom flesta livsmedelsaffärerna.

 

Kola i knäckformar :)

 

Diskborste med diskmedel i :) Detta är den gröna varianten som är lite grövre.

 

Så finns det en gul variant oxå som inte är så grov :)



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0