Utbildning

Jag har den senaste tiden funderat på allvar på att gå en utbildning helst ky/yh och nu har jag hittat en utbildning som jag nästan är helt säker på att jag ska söka. Den heter Omsorgsassistent, specialkompetens inom funktionsnedsättningar och är en yh-utbildning i Växjö. Efter avslutad utbildning kan man arbeta tex som omsorgsassistent, elevassistent, boendepersonal, boendestödjare, personlig assistent, inom daglig verksamhet etc. Jag har ju arbetat förut som personlig assistent så jag har lite koll på hur det är att jobba inom omsorgen/vården. Har dock lite saker att fixa innan jag ska skicka in ansökningarna. Först ska jag kopiera mina slutbetyg och 2 st "utbildnings"-intyg och i morgon ska jag ringa min förra arbetsgivare och be henne om arbetsintyg som jag kan skicka med ansökan.

 

Bild lånad från Google



Kommentarer
Malin

Hej!

Jag tycker du ska satsa på den utbildningen du har tänkt att söka. Jag har utvecklat mig som person och även kunskapsmässigt. Hänger du med?

Det är en bra utbildning som arbetsgivare nappar på.



//Malin

2011-02-22 @ 19:04:05
URL: http://www.malinas88.blogspot.se
Madeleine

Tack så mycket för uppmuntran! :)

2011-02-22 @ 19:59:37


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0