Resan Till Dig

Resan till dig är en låt där musiken är skriven av Alexander Rybak och texten är skriven av Mats Paulsson. Fastnade direkt för denna låten när jag hörde den på tv första gången :) Det bästa är nog att Alexander är så charmig när han sjunger på svenska fast han är norsk, så det låter så gulligt :P

 

Jag önskar att du var 
Här tätt intill mig 
Alldeles intill mig
Håller jag din hand 
Så kan du förstå mig 
Som jag tror du gjorde då 
I en lycklig stund
För du for din väg 
Vad jag saknar dig


Men jag vill gå, gå, gå fram till dig 
Var än du är 
Vill jag va där 
Och jag vill vandra om det så blir 
Att jag ska gå 
Till tidens slut
Till tidens slut

Där i en solnedgång 
Över mörkblå vågor 
Brinner himlen röd som guld 
Stilla ensamhet
Lugnar mina frågor 
Över himlavalvets rymd 
Vintergatans ljus
Leder mig sen till
Stjärnan som är du 


Men jag vill gå, gå, gå fram till dig 
Var än du är 
Vill jag va där 
Och jag vill vandra om det så blir 
Att jag ska gå 
Till tidens slut
Till tidens slut

 

Lyssna på låten här:



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0