♥ Dag 6 – Min bästa vän

Jag har inte direkt någon bästa vän just nu. Detta beror dels på att jag inte bott här där jag bor så länge att jag kunnat skaffa en bästa vän, och dels på att genom min flytt från ön så har jag tappat mycket av kontakten med mina gamla vänner, vilket jag tycker är synd men sånt är livet. Vänner har jag så klart, men inte någon jag kallar min bästa vän.

Min bästa vän genom grundskolan var en tjej som heter Linda, vi höll ihop genom vått och torrt kan man säga. Sen kom gymnasiet och vi valde lite olika vägar, vilket gjorde att vi kom ifrån varann. Vi har lyckats ta upp kontakten någorlunda så det är jag jätteglad för, eftersom hon är min äldsta vän.

När jag var liten umgicks jag även mycket med min något yngre kusin Elisabeth, som jag då såg som min bästa vän också och som jag tycker mycket om. i håller fortfarande kontakten en del. Vi gjorde mycket knäppa saker tillsammans och har många fina minnen.

Just nu ser jag nog min sambo Joel som min bästa vän, men inte bara det naturligtvis ^^ Men att ha sin pojkvän som bästa vän är inte riktigt samma sak som en bästa vän-vän, om ni förstår vad jag menar. Mer om detta kommer i nästa inlägg (dag 8).

 

Bild lånad från Google



Kommentarer
Linda

Ja,vi var verkligen tajta då. Saknar verkligen den tiden med dig gumman! Är så glad att vi tog upp kontakten igen :)

2011-03-07 @ 21:34:48
Madeleine

Saknar också den tiden med dig! Vi var lite som piff och puff, haha :P Jag är med glad att vi tagit upp kontakten igen :)

2011-03-08 @ 09:25:38
URL: http://maddiesworld.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0