Undersköterska

Idag var jag på arbetsförmedlingen för dom hade lite info om deras utbildningar som vi har möjlighet att gå, och jag anmälde mig till en omvårdnadsutbildning där man blir undersköterska. Den skulle börja i slutet av april och vara ca 40 veckor, vilket är mycket kortare än den andra utbildningen jag tänkt söka till. Skulle få mer information senare. Jag är inte säker på att jag skulle vilja jobba inom vården hela mitt liv, men en utbildning är alltid bra och jag skulle gärna prova på något annat än personlig assistent.

Ryggen verkar inte bli nåt bättre hellre, snarare tvärt om. Kommer blir så jobbigt i morgon efter jag har städat hela dagen. Vill gärna börja simma och träna upp ryggmusklerna så kanske det blir bättre, för annars måste jag gå till doktorn eftersom jag har ont i ryggen så ofta. Får se om jag kan få med Joel så vi kan simma tillsammans :)

Ikväll snöar det ute precis som jag skrev om i förra inlägget så det nu är helt vitt ute, vilket hade varit fint om det var typ december men nu är det mitten av mars och nu vill jag ha vår!

Tänkte börja lägga in dagens hiss och diss i mina inlägg så det blir en av varje en gång om dagen :)


Dagens hiss: Torkade äpplen (äppelchips)

Dagens diss: Att det snöar ute

 

Fluffy ligger med huvudet på min arm nu i skrivande stund :D

Fotograf: Joel

 

 

 

 



Kommentarer
Erika

Åh vad roligt att du ska plugga. Tycker du gör helt rätt :) Visste du förresten att jag är undersköterska från början? :)

Simma är bra för ryggen. Har med tänkt ta tag i det där. Man kanske skulle skaffa typ ett tio-kort så man kan gå dit ibland? Kram.

2011-03-17 @ 20:15:45
URL: http://erikasjodahl.blogg.se/
Madeleine

Va kul att du tycker det :) Tror du har nämnt att du jobbat på äldreboende (?) så jag har anat, men inte vetat :) Skulle gärna vilja simma, men har ingen att simma med :(

2011-03-17 @ 20:21:31
URL: http://maddiesworld.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0