Gammaldags risgrynsgröt

Ikväll har vi ätit gammaldags risgrynsgröt, så gott :) Vadå gammaldags undrar ni? Vad är det för skillnad mellan den och vanilg risgrynsgröt? Jo det ska jag svara på. Skillnaden mellan denna och vanlig är att det är lite smör i den och man kokar inte upp riset i lite vatten utan bara mjölk. Egentligen ska det vara det som kallas gammaldags mjölk i oxå för att det ska bli bäst men standard funkar oxå :) Sen så har man en kanelstång i gröten som kokar med hela tiden. Det blir jättegott vill jag lova! :)



Kommentarer
Anonym

Gör du gröten själv? Bra! Jag är alltid lat och köper den i korvar, haha. Gott är det iaf! Kram.

2011-11-29 @ 18:04:41
Madeleine

Du får gärna skriva ditt namn ^^ Självklart gör jag den själv, blir mycket godare då :) Det är inte alls svårt heller :) Kram

2011-11-29 @ 18:15:58
URL: http://maddiesworld.blogg.se/
Marika

Ja det var duktigt att göra ifrån grunden! Smakar säkerligen mycket gott:)

2011-11-29 @ 21:56:41


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0