Hår

Tänkte slänga in ett inlägg om mitt hår :P Nej, men det är så att jag har vant mig vid att tvätta håret varje dag med schampo och balsam. Vilket förmodligen inte är någon bra idé för nu är det så att om jag hoppar att duscha håret en dag så ser det hemskt ut. Det ser ut som att jag inte duschat på någon vecka (märks främst i luggen), vilket inte är kul. Har försökt att duscha håret mer sällan, men ser ingen skillnad.

Antar att detta har med oljorna i håret att göra och så, men nu provar jag att bara använda balsam när jag duschar och ser om det blir någon skillnad. Har ni något tips om hur man får ordning på detta?



Kommentarer
Erika

Nejnejnej Madde, bara balsam kan inte vara bra. Då blir det ju inte rent utan typ täpper till håret och gör det ännu fetare. Känns som det iaf. Byt schampo! Det från frisören är mycket bättre än det i affären (och drygare därmed INTE dyrare). Fråga en frisör vad du ska ha för nåt. De kan sitt jobb! Sen kan du köpa torrschampo som du sprayar i hårbotten den dagen du inte tvättar håret. Det tar bort det fettiga och ger håret lite volym. Suger liksom upp fettet i hårbotten.



Om du tycker det är dyrt med grejjer hos frisören så köp på baresso.se, lyko.se eller nordicfeel.se. De har bra priser :) Lycka till!

2011-11-14 @ 19:48:26
URL: http://erikasjodahl.blogg.se/
Madeleine

Tack Erika! Ska försöka leta upp något bra schampo att använda istället :) Vart hittar man torrschampo då?

2011-11-14 @ 19:56:01
URL: http://maddiesworld.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0