Harry Potter - bra?

Jag vet att filmerna (och böckerna) med Harry Potter är väldigt populära. Men jag kan inte förstå vad det är som är så bra med dom? Jag har tittat på nästan alla (1,5 jag inte har sett) och får kämpa för att hålla intresset uppe för att kunna ta mig igenom varje film. Ville se alla för att ta reda på om dom blev bättre men för min del var det snarare tvärt om. Skulle aldrig få för mig att läsa böckerna :P Så inget mer Harry Potter för min del ^^

Kanske har jag missat något men för mig är det bara ett gäng barn som tramsar med trolldom och konstiga varelser. Fångar inte mitt intresse alls, och jag som annars gillar den här typen av filmer. Älskar ju både Avatar och Lord of the rings till exempel men dessa håller inte alls samma klass. Kommer knappt inte ihåg vad någon av filmerna handlar om och det är inte positivt.

Det enda jag gillar med Harry Potter är karaktären Snape men det är mest för att han spelas av en av mina favoritskådespelare Alan Rickman :P

Hoppas inte någon tar illa upp av detta inlägg om ni nu gillar Harry Potter-filmerna, detta är bara mina åsikter och ignorera detta om du vill. Men det är min blogg och jag skriver vad jag vill ;) Kände bara för att skriva av mig lite om just dessa filmer.



Googlebild



Kommentarer
Marika

Håller med att filmerna varit något av en besvikelse.. så långa och segdragna.. tror de riktar sig mer till en yngre generation. Älskade böckerna men läste dem också när jag var betydligt yngre. Filmerna var inget för mig. Kram

2011-11-29 @ 21:58:36
Madeleine

Skönt att veta att fler tycker som jag :P Ja, dom är verkligen barnfilmer ^^ Kram

2011-11-29 @ 22:02:47
URL: http://maddiesworld.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0