Gammalt

När min familj flyttade från mitt barndomshem fann dom massvis med gamla böcker och brev, mest från sekelskiftet, i flyttstädningen/röjningen :) Har idag tillsammans med pappa suttit och gått igenom en stor flyttkartong med detta och läst massvis med brev. Många brev från en släktings sjukhusvistelse till min pappas morfar samt olika brev från Amerika till densamme. Mycket intressant och roligt att läsa :)
 
Dessa grejer fann jag mest intressant och funderar på att ta med hem. Det är tre böcker: Huru tio öre kunna skapa en förmögenhet - tryckt 1888, Konsten att göra sig pengar och bevara dem - tryckt 1884 och Menniskan (eller hurudet ser ut i vår kropp och huru dess organ arbeta) - tryckt 1902. Den sista har bilder i slutet som man kan vika ut. Sen så är det två bilder av för oss okända människor, varav en bild tycks vara målad efteråt samt ett halsband som det står VII MILO HV 1887 på.
Hittade även för några dagar sen ett brev från min farfar till min farmor då han låg på sjukhuset ett tag samma år som min pappa föddes, och som åker med mig hem :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0