Det här med mat

Känner att jag inte har uppdaterat er om det här med maten, utan det har mest blivit träning i den här kategorin. Så nu tänkte jag skriva lite om hur jag upplever detta :) Måste säga att det här med att äta annorlunda har gått över förväntan :) Som det ser ut nu så äter jag frukost, lunch, middag och ett mellanmål som oftast. Sen så brukar jag dricka en del vatten mellan och äter lite mörk choklad nästan varje dag. Förut blev det att jag åt visserligen tre mål mat men även alldeles för mycket där emellan och för mycket läsk varje dag. Trodde inte det skulle vara så enkelt som jag ändå upplever att det är! Men motivationen gör nog väldigt mycket. Visst jag har naturligtvis stunder då jag är jättesugen på läsk eller godis och liknande. Men jag försöker att distrahera mig med något annat när sötsuget kommer, och det brukar räcka för min del.
Jag kör ingen diet nu och äter det jag vill och det jag tycker är gott, men försöker minska på feta ingredienser i maten och äta mer grönsaker :) Jag har inte minskat massvis på kolhydrater utan mest socker. Har inte druckit läsk sen jag började detta projektet, jo jag har smakat lite lite julmust av Joel men det var bara för att han ville jag skulle smaka :P Sen så anser jag att det är okej att ta någon sötsak på till exempel kalas eller vid någon högtid, jag vill ju inte förbjuda sånt helt och hållet.
Det jag ville uppnå var en livsstilsförändring och inte bara en viktnedgång. Känner mig så otroligt mycket piggare nu än tidigare och jag orkar definitivt mer ;) Jag är faktiskt nära att ha gått ner 5 kilo nu och det är jag nöjd med, har ju fått mer muskler samtidigt :)
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0