Köpenhamn Bildbomb 3

Ännu en omgång bilder från Köpenhamn :) Bildförklaringar hittar ni längst ner.
 
      
 
      
 
      
 
      
 
      
 
      
 
      
 
      
 
      
 
      
 
      
 
      
 
      
 
      
 
      
 
 
1. Kvæsthsubroen/Larsens Plads.
2. Fågel vid Larsens Plads.
3-4. Gatulampa med drake.
5-13. St. Albans kyrka och det som är vid kyrkan.
14. Staty av den gamle danske kungen Fredrik.
15-16. På vägen till den lilla sjöjungfrun.
18. Statyn den lille havfrue/den lilla sjöjungfrun.
19. Båtar i närheten av den lilla sjöjungfrun.
20-27. St. Albans kyrka, vid kyrkan samt i kyrkan.
28. Något slags lustigt fordon jag fotade när det regnade som mest, vilket syns på bilden.
29. En gata i Köpenhamn, minns ej vilken
30. En vacker kyrka. Vet ej namnet eftersom jag inte hade någon karta just då.
31. En annan vacker kyrka. Vet ej namnet eftersom jag inte hade någon karta just då.
32-33. Staty av den gamle danske kungen Christian X (den 10:e).
34. En teater - hade ingen karta, så vet inte mer än så.
35. Den gamle torv.
36. Hade ingen karta så vet inte vad byggnaden heter.
37. En av alla ställen där man kunde åka flodbåt (tror jag det heter).
38. Vacker byggnad, som jag inte vet vad den heter.
39. En del av Köpenhamn.
40. En fontän vid Strøget.
41. Efter att, mer eller mindre, ha varit vilse ett tag utan karta så hittade jag till Strøget och en Disney-affär (såklart).
41. Lego-butik med tuffa grejer gjorda av lego.
42.En annan fontän vid Strøget.
43. Ben & Jerry's glasskiosk.
44. Rådhuset.
45. En bild från tåget när det körde på (under) Öresundsbron.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0