Planerar inför Köpenhamn!

Har börjat planera så smått vad jag ska göra/se i Köpenhamn :) Tänkte fixa lite danska pengar på banken innan jag åker, och har funderat på det här med karta men det borde nästan vara lättast att ordna när jag väl är där. Sitter nu och surfar runt efter sevärdheter och annat roligt i den danska huvudstaden :) Fick tips av Toloe om ett vaxmuseum men tyvärr lades det ner 2007 :( Men i alla fall så har jag hittat dessa ställen att besöka:
  • Den lilla sjöjungfrun - den berömda statyn måste man ju bara se
  • Nyhavn - där alla fina färgglada hus ligger på rad precis vid vattnet
  • Amalienborg - det kungliga slottet, där det sker ett vaktbyte varje dag klockan 12 som ska vara populärt
  • Botanisk Have - en stor botanisk trädgård
  • Christiania - ska eventuellt gå dit om jag känner för det, varit där innan 
  • Ströget - precis som med Christiania så har jag varit där innan men kanske
Såg på kartan ovan att det fanns många museum på ett och samma ställe så det kanske är något att spana in :) Ska trots allt vara i Köpenhamn i cirka 8 timmar så ^^ 
 
Sökandet fortsätter i morgon för nu är det dags att göra sig klar inför nattpasset på jobbet :) 


Kommentarer
erikasblogg.se

Passa på att shoppa lite med, Köpenhamn har megabra shopping :)

Svar: Tack för tipset :) Ja lite shopping blir det nog ;) Kram
Madeleine ♥

2012-09-05 @ 21:01:57
URL: http://erikasblogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0