Snow White and the Huntsman

Detta är en jättebra film om du frågar mig, en spännade och stundtals lite konstig film men helt klart värd att se :) Kristen Stewart (känd från Twilight) har huvudrollen som Snow White och gör rollen strålande säger jag. Genren är action, äventyr och drama, men jag skulle nog vilja tillägga lite fantasy. Om man vet originalsagan om Snövit och de sju dvärgarna (många har sett disney-varianten) så känner man igen många delar av filmen, men i andra versioner. Till exempel så är spegeln, istälet en "metallgubbe", de sju dvärgarna har andra namn och det finns inte någon prins utan The Huntsman (Chris Hemsworth) och William (Sam Claflin) istället. Den elaka drottningen/styvmodern spelas av fantastiska Charlize Theron. Måste säga att filmen har lite Lord of the Rings-feeling över sig och det är för mig inget negativt. Kolla in trailern nedan för att se om filmen är något för dig:
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0