Starten på viktresan

Ska börja med att berätta att jag inte alls är nöjd med min nuvarande vikt och jag vill absolut inte gå upp mer utan tvärt om gå ner en hel del. Jag vill inte att min vikt ska påverka min hälsa. Anledningarna till att jag gått upp i vikt (jag var smal för några år sedan) är många och jag känner ingen mening med att ta upp dom här utan nu blickar jag framåt! Min vikt nu ligger på cirka 94 kilo och jag vill gå ner åtminstone till 70 gärna mer.
Jag började i måndags med att sluta dricka läsk och äta godis och annat sånt onyttigt. Sen så började jag träna så smått oxå. Har promenerat en del samt tränat på löpbandet vi har lånat av svärfar. Ska även simma och kanske något mer.
 
I morgon börjar jag med en så kallad kickstart med Nutrilett VLCD-diet (very low calory diet). Man får äta 5 shakes per dag samt en massa vatten. Även vissa grönsaker som till exempel gurka och morot är okej att äta om man behöver. Det är alltså så att jag bara ska äta detta och inget annat. Har hört av några att det funkar och jag är beredd att testa.
 
Köpte även en våg idag för att varje morgon ha koll på vad som händer med min vikt.
 
Startar i och med detta en ny kategori på min blogg som heter Viktresan där ni kan följa mig. Att skriva om detta på bloggen tror jag är en bra del i motivationen för att detta ska gå vägen :) Det är nog även nyttigt för mig att skriva av mig oxå och få dela med mig av mina erfarenheter och så. Önska mig lycka till! ;)


Kommentarer
toloe

jag är så stolt över dig

Svar: Tack gumman det betyder mycket <3
Madeleine ♥

2012-09-16 @ 19:39:14
erikasblogg.se

Jag hejjar på dig vännen!! Lycka till. Kram!

Svar: Tack! Det betyder mycket <3 Kram
Madeleine ♥

2012-09-16 @ 21:13:22
URL: http://erikasblogg.se/
Marika

Heja dig vännen! Jag vet att du kommer greja detta då du är väldigt målmedveten och tålmodig! =) Var bara inte för hård emot dig själv, låt det ta tid! Unna dig saker ibland utan dåligt samvete! Och mitt bästa tips, hitta en träningsform du älskar! Då kommer kilona rinna av dig utan att du märker det=) Jag har själv gjort viktresor upp och ner så om det är något du vill prata om, vikt eller annat, så finns jag här =) Stort lycka till! Kramar!<3

Svar: Tack så mycket bästaste Marika! Låter som bra råd :) Kör iaf på den här dieten i tre veckor om det ger bra resultat så får vi se hur jag gör sen. Va skönt att höra att jag kan prata med dig, jag ska ha det i minnet om jag behöver! :) Tack igen och massa kramar <3
Madeleine ♥

2012-09-16 @ 22:03:11
Marika

Det är så lite så!<3 Massa kramar!

Svar: :D <3
Madeleine ♥

2012-09-16 @ 22:28:21


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0