Projekt: stolar och bord del 4

 
Nu har vi äntligen fått fatt på tyg, häftpistol och klammrar/stift så idag kunde vi sätta igång med dynorna :) På bilden ovan ser ni hur dynorna såg ut innan. Gamla, slitna, smutsiga och fula. Nästa bild visar resultatet när vi var klara :) Det är minsann inte lätt att byta tyg på stolsdynor :P Tur jag hade Joel till hjälp ♥ 
 
 
 
De främre hörnen på stolarna och överst vid bordsbenen sitter det söta blommor som jag först målat vitt som ni ser på bilden ovan. Har sen målat i guldstreck precis som det var innan jag började :) Använde en vanlig guldpenna. Tycker det gör att stolarna ser lite lyxigare ut :)
 
 
Här är det färdiga resultatet av stolarna :) Är supernöjd! Tyget fyndande jag när Panduro hade rea, köpte fyra bitar tyg (50x70cm) för strax över 11:-/styck. Det räckte och blev till och med lite grann över som jag säkert kan hitta någon annan användning för ;)
Har även målat en extra gång på bordsytan och på några småställen på stolarna idag. Så nu ska dom bara torka och sen kan vi ta in rubbet igen (dom står i garaget nu) och då har vi plats för många gäster igen :) Kommer ett till inlägg sen när allt är 100% klart.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0