Projekt: stolar och bord del 1

Har påbörjat ett projekt där jag tänkte måla om våra gamla köksstolar och bord samt klä om dynorna då dom är gamla och slitna :P Vi har visserligen helt nya med med en stor och ständigt utökande Tunroth-klan så behövs det sittplatser ;) Dessutom är det en rolig grej att göra :) Så idag har jag börjat med att slipa stolarna och målat dom en gång. Förmodlingen målar jag dom igen i morgon. Så nu är jag på jakt efter något snyggt tyg till dynorna med :) 
 
 
Så har såg dom ut innan jag började, någon slags smutsgrå och trist färg. Dynorna visar jag senare. 
 
 
Så här ser dom ut efter första lagret vit färg :) Svårt att se någon större skillnad bara på bilderna tyvärr.


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0