Lär mig fotografering

Har då och då tittat runt på nätet efter någon fotokurs att gå men utbudet är tyvärr väldigt begränsat har jag märkt :/ Så i väntan på att något vettigt eventuellt dyker upp senare så försöker jag lära mig på egen hand :) Som ni har sett så har jag bland annat testat på att fota vattendroppar och eld. Läser mig till mycket genom att googla på nätet och försöka omsätta det i praktiken. Idag kom jag på tanken att det kan vara bra för mig att sätta mig och skriva ner det jag lär mig så det tror jag att jag ska göra :) Finns ju hur mycket som helst att lära sig och det kan vara bra att ha det nerskrivet för det är inte alltid lätt att komma ihåg ^^ 
Föruom detta är det dags för mig att inskaffa lite mer kamerautrustning. Det jag har i tanken just nu är ett par olika filter samt en fjärrutlösare. Filtren verkar billigast och smidigast att beställa online. Har ni tips på mer kamerautrustning jag kan behöva? Eller kanske på något som är kul att fota?
Har även haft funderingar på att börja fota lite porträtt eller kanske modellbilder (va man nu ska kalla det). Men för det behöver jag en eller flera försökskaniner, och dom flesta jag känner verkar inte gilla att vara med på bild (precis som jag själv). Någon som vill ställa upp? ;) Jag får nog fundera vidare på den biten annars.


Kommentarer
toloe

Jag ställer gärna upp som försökskanin;)tycker om att bli fotograferad

Svar: Va roligt, har du tid nästa vecka? :) Kram
Madeleine ♥

2013-05-07 @ 20:23:45
Toloe

Ja nästa vecka kan jag nog fredag o söndag/kram

Svar: Jag kan då med :) Vill gärna vara utomhus. Vad tycker du? Kram
Madeleine ♥

2013-05-09 @ 21:35:10
toloe

vid växjösjön tänkte jag...de blir så fint nu när träden har blommat ut;)

Svar: Låter bra, ska vi säga fredag? :)
Madeleine ♥

2013-05-11 @ 17:29:03


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0