La Praline

 
På chokaldfestivalen i Göteborg den 19 oktober smakades det massor av choklad men den absoluta favoriten är från företaget La Praline som tillverkar chokladen i Göteborg :) Det är inte så vanligt med svensktillverkad choklad. Köpte en ask på chokladfestivalen av deras tryfflar med whiskysmak. Dom är så underbart goda :) De finns i fler smaker. Så klart tog asken slut nyligen (200 gram) och jag funderade på hur jag skulle kunna få fatt på fler ;) Kollade på deras hemsida (länk ovan i namnet) och där stod det att man kunde maila företaget för att hitta återförsäljare i närheten. Så det gjorde jag och fick snabbt svar. Det visade sig att det finns två ställen i Växjö och ett i Lammhult som säljer deras choklad. Så jag valde det ena, Söderkryddan heter det, och där fanns som sagt chokladen! Köpte två askar ;) Vilken mysig liten affär förresten :) Det är en kvinna som har en affär i sin källare. Där säljer hon massa fina saker; godis, presentgrejer, smycken, teer och mycket mer. Kommer absolut åka dit igen, för jag hade inte så mycket tid igår att kolla runt så mycket :) 


Kommentarer
Lisa

Hade jag gått på en chokladfestival hade de nog fått släpa hem mig med våld sen...

Svar: Hehe ;)
Madeleine ♥

2013-10-30 @ 11:44:48
URL: http://lamadjur.blogg.se
Carina J

De ser riktigt goda ut!...bra att du, upplyste var de tillverkades ,jag ska försöka få tag i dom!

Svar: Jag lovar att dom är goda :)
Madeleine ♥



Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0