Game of Thrones

Är ju ledig en del på vardagarna och då tycker jag att det är skönt att ha tvn igång, så den senaste tiden har jag haft The Big Bang Theory igång på tvn :) Har dock sett alla avsnitt som finns nu så då hade jag inget annat att se.
Joel föreslog att jag skulle kolla på en serie som heter Game of Thrones som han har tittat på. Jag var lite tveksam eftersom jag har sett första avsnittet för några år sen och då gillade jag inte den. Men så bestämde jag mig för att ge den en chans eftersom Joel säger att det är "den bästa serien han sett" (och han har sett många).
Fick mer eller mindre tvinga mig själv att kolla på dom första 4-5 avsnitten men sen så fastnar man för det blir bara bättre och spännande som fasen är det! Det händer väldigt mycket i serien och till en början förstår man inte särskilt mycket. Har nu sett färdigt första säsongen och ser fram emot att börja på nästa :) 
Game of Thrones är baserad på bokserien Sagan om is och eld av författaren George R.R. Martin. Det är svårt att förklara vad serien handlar om men som titeln anger så är det ju ett spel om kungatroner. Den är klassad i genrena äventyr, drama och fantasy på Imdb och har där en rating på 9,4/10. Se trailern så förstår ni :) Måste dock säga att Game of Thrones är ingen serie för känsliga människor, trailern är inget hemskt i dock. Men det ska man veta innan man ger sig på att se den här serien. Det händer mycket brutala och hemska saker, och konstiga för den delen, men den  är bra, jävligt bra. Så ge den en chans och stå ut med dom första avsnitten - det är värt det ;)
 


Kommentarer
Elise

Åh, den serien är braa! :)

Svar: Håller med! ;)
Madeleine ♥

2013-09-10 @ 19:09:40
URL: http://photogirlen.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0