Jobbig helg

Hade långpass på jobbet igår och bara 1,5 timmes rast emellan. Då åkte jag hem för äta lunch med Joel. När jag skulle köra så börjar oljelampan blinka och låta i bilen (den som ser ut som en droppande oljekanna). Jaha, mer eller mindre kaos då det stod i handboken att bilen måste in på verkstad :( Lyckades ta mig till jobbet med bilen och Joel undersöker saken så länge. Det visade sig att motorn kunde ha pajat och då fick vi inte köra den mer. Så idag på morgonen fick Joel hjälp av Ola att bogsera bilen där ifrån och till en som kunde titta på den. Bogserlinan gick av vid ett tillfälle på vägen så det var ju lagom roligt :/ Jag var på jobbet under tiden.
Det visade sig sen i alla fall att oljan, som dom fyllde på när vi hade den inne på sevice sist, var dålig och att oljefiltret skulle bytas. Tur att det inte var motorn! Hoppas Joel kan hämta den i morgon. Detta innebär dock att jag måste ta tåget till jobbet i morgon när jag börjar 07:30, tåget går 06:52 så jag måste upp tidigt i morgon :( Man märker ju i alla fall hur beroende man är av bilen när något sånt här händer!
 
Den första bilden jag tog på "gamla Bettan" :)


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0