Släktkalas

 
Ikväll var vi hos mormor och morfar :) Hela min familj med Ebba och Jonathan, mina två mostrar, min mosters man och två av mina kusiner var där. Vi grillade kött och åt med potatisgratäng och grönsaker :) Sen fikade vi med drömtårta som jag, mamma och Magnus gjorde igår. Mysigt :) Vi kom dit lite tidigare och hjälpte till och då fick jag plocka med mig frukt från deras trädgård hem. Kan visa i ett annat inlägg :) Blev mycket prat och skratt :) Ebba blev trött mot slutet och somnade gott mot farmors axel ♥


Kommentarer
Hanna Karlsson

Det låter som en mysig dag!

Sv: till ca 900 gram blandfärs tog jag två ägg, ca 2 dl havregryn (höftar alltid) en burk creme fraiche och så piffi, grillkrydda och peppar. Innan jag blandade i köttfärsen fick smeten stå och svälla lite. För det mesta brukar jag göra ett smakprov för att se att det är tillräckligt med kryddor men igår luktade jag bara. Det ska lukta mycket av kryddorna. Då vet jag att det blir bra. Kålet stekte jag i sirap och margarin och blandade i smeten och sen in i ugnen i ca 40 minuter på 175 grader.

Svar: Tack :)
Madeleine ♥

2013-09-21 @ 05:51:23
URL: http://hannafialotta.blogg.se/
Lisa

Så härligt med släktträffar! Man skrattar aldrig så mycket som då. :)

Svar: Stämmer bra :)
Madeleine ♥

2013-09-21 @ 15:28:00
URL: http://lamadjur.blogg.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0