Luftfuktare

Idag kom luftfuktaren vi beställde från cdon i tisdags. Anledningen till att vi köpt en är för att luftfuktigheten har legat runt 33% i källaren/vardasrummet den senaste tiden. Normalt ska det ligga runt 45-60%. Eftersom det varit så lågt så har Fluffy fått "mjäll" och den låga luftfuktigheten är förmodligen anledningen till att jag haft huvudvärk ofta den senaste tiden. Älskingen har haft näsblod en del, som också kan bero på den låga luftfuktigheten vi haft. Så nu på vintern har vi en luftfuktare och på sommaren har vi en luftavfuktare, för att det blir för hög luftfuktighet då. Hög fuktighet i luften kan skada möblerna och göra så att man får problem med mögel. Hade inte en aning om att luftfuktigheten kan påverka så mycket.

Ikväll ska vi se på Sveriges värsta bilförare, och så tänkte jag hyra (fick gratis kod via cdon) filmen Dorian Gray. Ska höra med älskling om han vill se den med mig, annars så kollar jag nog på den i morgon :) Någon som har sett den?

 

Fotograf: Madeleine



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0