Phoenix Wright + Apollo Justice + Miles Edgeworth

Dessa är alla spel till Nintendo DS och jag tar upp alla samtidigt då spelen liknar varann mycket :) Alla spel är på engelska och utvecklade av Capcom. Det är väldigt bra och väl gjorda historier i alla spelen, mycket humor också, och dom är alla spel som jag gärna spelar på min ds. Just nu spelar jag om första Phoenix Wright-spelet (för 2:a eller 3:e gången).

Första spelen: Phoenix Wright 1, 2 och 3, är alla med samma huvudkaraktär. Spelen heter till fullo Phoenix Wright: Ace Attorney, Phoenix Wright: Ace Attorney - Justice for all, Phoenix Wright: Ace Attorney - Trials & Tribulations. Man spelar med försvarsadvokaten Phoenix Wright, och det utspelar sig mycket i och kring rättssalar, och man pratar med massa olika männsikor, undersöker omgivningarna efter ledtrådar och går upp i rätten mot olika åklagare.

Nästa spel: Apollo Justice: Ace Attorney, är som en uppföljare till Phoenix Wright fast med andra karaktärer. Istället för Phoenix spelar man med Apollo Justice.

Det sista spelet: Ace Attorney Investigations: Miles Edgeworth är en spin-off på dom föregående spelen, där man spelar med Miles Edgeworth som är åklagare i dom andra spelen och så även i detta spelet. Så det är lite annorlunda än Ace Attorney-spelen, men var lika roligt ändå.

 

Phoenix Wright är han med blå kostym

 

Apollo Justice längst till vänster

 

Miles Edgeworth är han i vinrött och vitt

Bilder lånade från Google



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0