Skadad av Cathy Glass

Nu är boken utläst, och vad ska jag säga..

Boken är otroligt bra, gripande och rörande. Händelserna som beskrivs i boken är så fruktansvärda och det är väldigt svårt och tungt att läsa om ett barn som blivit utsatt för såna hemskheter. Det värsta är nog att det är en sann historia bakom och att flickan är långt ifrån ensam om att ha gått igenom dessa saker. Jag har svårt att finna ord för att beskriva boken men jag rekommenderar verkligen den, och jag tror att det är viktigt att läsa om såna här händelser eftersom dom är ytterst verkliga och händer ofta runt om oss.

 

Bild lånad från Google



Kommentarer
Marika

ja tyvärr händer de ju såna här hemska saker hela tiden :S jag tror jag måste läsa den nu när du skrivit så mycket om den!:)

2011-03-01 @ 18:30:53
Madeleine

Det tycker jag absolut du ska :)

2011-03-01 @ 18:35:05
URL: http://maddiesworld.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0