Lär mig sticka igen

När jag var liten umgicks jag mycket med min farmor som lärde mig att sticka, virka och brodera :) Härliga minnen ♥

I alla fall så har jag bestämt mig för att ta upp stickandet igen och lära mig det igen eftersom det var jättelänge sen jag stickade något senast :) Har hittat ett par bra sidor på nätet för detta ändamål. Eftersom jag har kunnat det förut så är det inte speciellt svårt. Planen är att sticka ett par enkla raggsockor :) Har precis lärt mig hur man lägger upp och hur man gör räta maskor ^^ Känns bekant :P

Har ju mitt Quick Knit-set som jag stickar på men det går inte att göra så mycket mer än mössor och halsdukar på :P

Tror jag har blivit en tant nu, med all bakning, saftande och handarbete ;)

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0