Vila

Fullt upp idag :P Men har hunnit med såå mycket :) Är jättenöjd! Så nu ikväll ska jag bara ta det lugnt, kanske spela lite sims och lyssna på någon härlig musik. Så klart käka lite gott som jag bakat :) Btw, tack Erika för receptet på morotsbrödet! Supergott :)

Gör en sammanfattning av dagen och vad jag hunnit med: började med äppelmuffinsen vid 09.30-tiden, det blev 12 st, sen gjorde jag två st morotsbröd, efter det började jag med kokosdrömmarna, medan degen vilade i kylen gjorde jag bulldegen och medan den jäste gjorde jag klart drömmarna, blev ett 30-tal (ränkade dom men glömde bort) och sist bullarna, 46 st. Mellan allt detta har jag hunnit med att se tre filmer och sex avsnitt av en tv-serie, plockat ur diskmaskinen, fyllt den, kört den och tömt den igen, har diskat en massa för hand, lagat mat till mig själv (hamburgare och hemgjort potatismos) och när jag var klar var kl 17 ungefär :) Efter det har jag oxå skivat brödet samt packat in och fryst ner allt jag bakat. Hann till och med prata lite med mamma i telefon en gång, medan jag gjorde drömmarna. Sen fixade Joel maten; grillad fläskfilé och potatis :) Mycket bra fredag om jag får säga det själv :D

 

Dagens latinska ordspråk: "Otium cum dignitate" = vila med värdighet (Lugnt hedersamt privatliv efter väl förrättat livsverk)



Kommentarer
Pappa

Duktig flicka

2011-10-01 @ 09:59:47
Madeleine

Tack pappa :)

2011-10-01 @ 16:33:32
URL: http://maddiesworld.blogg.se/
Marika

Oj va effektiv du var! :) Roligt med såna dagar!

2011-10-02 @ 10:35:08
Anonym

Marika: Ja det var jättekul! Kommer ha fler såna dagar :)

2011-10-02 @ 10:41:19


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0