Påsk

Då inleder vi påskafton med en massa snö :( Inte alls kul.. Men men vad gör man. Håller på med lite av varje idag :P Ikväll kommer släkten hit på middag :) Ebba och Jonathan är här oxå :)

Igår hittade jag massa gamla bilder från början av 1900-talet på min släkt och släktingar/vänner till släkten som flyttat till Amerika på den tiden. Jättefina bilder och jag ska ta med en del av dom hem :) Tänkte sätta in dom i en ram och ha som tavla på väggen. Såna bilder är speciella och jag tycker om dom jättemycket! Hittade bland annat en bild på en ung kvinna som konfirmerat sig i Amerika någon gång under 1900-talets början, den är supervacker :) Synd bara att jag inte vet vem det är eller vad hon hette.

Ikväll blir det i alla fall kalkon och morotskaka :) Ska tillägga att det är helt underbart att ha betald semester! ;) Ha en underbar påsk allihopa! ♥


Kommentarer
Erika

Häftigt med gamla bilder tycker jag. Har också massa på vår släkt hos mamma och pappa och det är så kul för man ser verkligen likheter mellan en del. Tex är min pappa sååå lik sin morfar på ett gammalt foto. Du är inte sugen på att släktforska då? Pappa och min farbror har gjort det och det är riktigt kul. Kram och glad påsk!

2012-04-07 @ 13:08:33
URL: http://erikasjodahl.blogg.se/
Madeleine

Ja det tas ju aldrig såna bilder nu för tiden ^^ Nej, min kusin har släktforskat och jag har tagit del av det hon fått fram så jag vet det jag behöver veta :P Glad påsk och kram

2012-04-08 @ 09:33:02
URL: http://maddiesworld.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0