Sjukdomar

Har haft en rolig dag med massa bakande :) Var nere förut hos Tore och lämnade alla kakorna och köttbullarna. Han blev jätteglad :) Han kände sig inte så farligt sjuk vilket är skönt.

Värre är det för Joel som har blivit magsjuk :( Usch stackarn säger jag bara ♥ Själv känner jag lite grann av en förkylning på gång :/ Får dränka mig i (hand)sprit.. Så frågan är blir jag magsjuk eller förkyld, eller båda delarna? :( Själv hoppas jag på att jag på något mirakulöst sätt håller mig frisk igenom detta. Ska ju jobba i morgon. Ska egentligen lämna blod på tisdag men jag skjuter nog upp det ifall jag skulle bli sjuk nu eller precis efter jag lämnat (vilket är sjukt jobbigt). Håll tummarna för att jag håller mig frisk :)


Tillägg kl 21:30: Troligtvis är det en biverkning från en medicin Joel tagit och inte någon sjukdom eller influensa. Därmed slipper jag med all sannolikhet att bli magsjuk och kan jobba i morgon :) 

 



Kommentarer
Karin

Maginfluensaviruset är inte luftburet....dvs, du blir inte smittad genom att finnas i samma rum, du blir bara smittad om du tex tar i ett handtag som han tagit i, och sen kanske för in din hand i munnen. Handsprit funkar, MYCKET handsprit!!!!! Däremot förkylningsvirus, det är luftburet, så det räcker att nån nyser i din närhet, så kan du bli smittad!

2012-04-22 @ 21:31:29
Madeleine

Det är troligtvis en biverkning av en medicin och inte någon maginfluensa. Så då slipper jag säkert bli sjuk!

2012-04-22 @ 21:36:46
URL: http://maddiesworld.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0