Godisnostalgi

Satt och började tänka på godis som fanns när jag var liten och som inte finns längre, vilket är synd :P Vissa av dessa finns fortfarande att köpa, och är mer eller mindre tillgängliga och vissa finns inte alls vad jag vet.

 

Ako-kola med choklad och mint, en saknad klassiker :)

 

Palle Kuling - min favorit bland tablettaskar som barn :)

 

Pop Rocks - ett sorts tuggummigodis som smällde och smattrade på tungan :)

 

BonBon - små godispåsar med lustiga namn som "pissmyror", "stora tuttar" och "raap" :)

 

Chokladcigaretter - goda men fick inte mig att börja röka för det :P

 

Dumle mint - supergoda dumle godisar med mintsmak (hittade ingen bild på bara dumle mint) :)

 

Double Dip - en godispinne som man doppade i två olika sorters pulver :)

 

PimPim - även kallade hallonbåtar :)

 

Hockey Pulver - surt pulver som oxå fanns i lakritssmak :)

 

Små mjuka godisar som såg ut som och smakade frukt :)

 

Minns även ett godis som såg ut som en matta ungefär gjord av röda "godisrör" (svårt att förklara) som var mjukt och lite sötsurt "socker" på :) Kommer dock inte ihåg vad dom hette :( Kanske hängmattor? Dela gärna med er av vilket godis ni minns från förr! :)



Kommentarer
Erika

Åh duobledip va en klar favorit!! Jag gillade de julpollysana som fanns för ett par tre år sedan. De finns tyvärr inte längre :(

2012-01-18 @ 21:44:20
URL: http://erikasjodahl.blogg.se/
Madeleine

Roligt att du känner igen dig :) Ja det är ju typiskt att dom tar bort det godaste :/

2012-01-18 @ 22:25:07
URL: http://maddiesworld.blogg.se/
Louise Hedblom

Pim-pim finns fortfarande, i alla fall i tablettask (påsen har de dock slutat med).

2013-11-05 @ 22:26:07
URL: http://fuckendo.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0