Sammanfattning 2012

Januari
Började året med att lägga klart mitt första 1000-bitarspussel hemma på Gotland. Fick blodad tand och fortsatte med fler pussel. Gjorde kroppkakor för första gången, blev hyfsade.  Köpte även mina första ear-cuffs (örhängen). Fotade månen ett par gånger med min dåvarande kamera, läckert. Molly, som då fortfarande var kattunge, fick räddas av mig då hon fastnade i garderoben och flög över sängen. Joel fyllde 28 år och det firades med hans familj. Samma dag snöade det för (kanske) första gången på vintern. Mot slutet av månaden fick jag veta att jag skulle bli månadsanställd på vikariat. Avslutade månaden med att göra ett byte med svärfar, min kamera mot hans mobil (HTC). Började gå brevid på ett nytt ställe på jobbet.
 
 
 
 
Februari
Började jobba på schema i och med att jag blev månadsanställd, vilket gjorde att jag fick mer jobb än någonsin tidigare. Testade ett nytt hårfärgningsmedel och blev helt såld. Introducerad er för Mini och hans äventyr. Vårens första snödroppar dök upp. Köpte mitt Nintendo 3DS.
 
 
 
 
 
 
Mars
Lakers blev klara för Elitserien och Joel var eld och lågor över detta. Tog mig en promenad runt Växjösjön med Toloe. Fick mer och mer vårkänslor. Började lära mig virka igen. Köpte vårt nya underbara matsalsset med köksbord och stolar. Planterade vårblommor utomhus. Såg årets första fjärillar, två Påfågelöga. Grillade för första gången detta året. Molly började löpa för första gången, så bokade in en veterinärtid för henne. Var 19 grader i skuggan en dag. Köpte nya gardiner som jag är jättenöjd med. Fotade många olika fina fåglar vid fågelbordet.
 
     
 
 
 
 
 
April
Började April med att åka till påskmarknaden i Huseby. Under påsken tog jag mitt livs första betalda semester och åkte hem till Gotland. Hade en härlig grillkväll med mina gymnasievänner under Gotlandsvistelsen. Min mobil började bete sig mysko så jag köpte min nya mobil (LG). Joels bror Jon gjorde en jättefin tvmöbel åt oss. Valborg firades med sol och värme, men utan valborgseld hos Joels syster Pia med familj.
 
     
 
     
 
 
 
 
Maj
Firade min 24:e födelsedag, kalas ett par dagar efter med Joels familj. Maj bestod av en hel del trädgårdsarbete och härliga promenader. Satte även upp mitt lilla växthus och sådde/planterade där. Började skänka pengar till en familj i Sri Lanka. Åkte in på mitt livs första bilbesiktning. Denna månad bjöd på sol och 25-30 grader utomhus i flera dagar. Katterna fick komma ut i koppel flera gånger. Åt en jättefin måltid med ett gäng från jobbet.
 
 
 
 
 
 
 
Juni
Firade 5-årig förlovning med Joel i början av månaden. Åt dom första svenska jordgubbarna, vilket alltid är lika underbart. Påbörjade det här med nail art och fastnade totalt. Midsommar firades med några timmar jobb och sen var vi hos svärfar med Joels familj. Skördade den första egna gurkan och salladen mot slutet av juni. Molly hade svullet ansikte då hon troligtvis varit för närgången på någon insekt. Plockade smultron i Gransholm.
 
 
 
 
 
 
 
Juli
Plockade fläderblommor och gjorde saft på dom. Plockade även den första jordgubben från en av Gotlandsplantorna. I skogen fann vi både smultron och blåbär. Åt årets första mjukglass. Mamma, pappa och Patrik kom hem till oss på besök. Tog en minisemester med familjen och åkte bland annat till Ge-kås i Ullared. Juli var en månad med mycket regn och en del åska. Köpte min älskade systemkamera, Nikon D3200. Påbörjade sommarens semester och åkte så klart till Gotland.
 
 
 
 
 
 
 
 
Augusti
Augusti började med en konsert med Lars Winnerbäck. Var där med Marika och det var så underbart! Min kusin Elisabeth visade mig häftiga jättesåpbubblor som jag fick recept på. Joel tog med bilen och kom till Gotland en sväng under sin semester. Vi åkte bland ann at ut på Fårö tillsammans och gick i innerstan i Visby, där det var Medeltidsveckan just då. Ankorna badade utomhus. Fick med mig en massa saker hem från ön, bland annat en jättefin kaffeservis och kristallglas. Hade invasion av flygmyror i fönstret hemma i Gemla. Köpte nytt objektiv till min kamera och experimenterade mycket med både det och kameran i sig. Begav mig ut i skogen för att plocka lingon och kom inte hem tomhänt. I slutet av Augusti gick jag på cirkus med min brukare. Köpte även ny spis/ugn. Hittade även en ny favorittidning kallad Hembakat. Började gå bredvid hos en ny brukare.
 
     
 
       
 
      
 
 
 
 
 
September
Var trött på Sverige så jag tog mig en tripp till Köpenhamn ensam med tåg. Det var en häftig upplevelse trots ihållande regn. Ska absolut göras om! Påbörjade min viktresa och att ändra min livsstil med mer träning och nyttigare mat. Gav mig på en vlc-diet av Nutrilett och det var bland det hemskaste jag varit med om så det lade jag ner efter en hemsk dag med denna diet. Lånade ett löpband av svärfar och började träna på detta. Lagom till detta började City Gross att ge 12% på frukt och grönt. Gick lite upp och ner med vikten så det blev en knagglig start men jag gav inte upp. Fick lust att pyssla och skaffade därför lera, askar och färg.
 
       
 
     
 
 
 
 
 
 
Oktober
Viktresan fortsatte och nu gick det bättre/lättare. Tränade på löpbandet och en del simning. Fick en idé att göra dockkläder och fann detta roligt men svårt. Lärde mig tycka om mörk choklad. Skaffade mig Instagram. Tog en tripp till IKEA vilket alltid är lika kul. I mitten av oktober kom den första frosten, vackert. Köpte mig en eltandborste och fann den mycket användbar. Införskaffade mig en pumpa och gjorde både inlagd pumpa och amerikansk pumpapaj. Började brodera igen. Jag och Joel begav oss iväg till skogen och plockade ganska mycket trattkantareller. Fick hem grejer så vi kunde börja med matåtervinning, superbra tycker jag. Jobbade natt då en bil ute på parkeringen plötsligt fattade eld och skapade uppståndelse, som tur var klarade sig vår bil som stod i närheten. I slutet av oktober föll vinterns första snö. Virkade min första jättefina vita mössa.
 
 
 
          
 
 
 
 
      
 
 
November
Fortsatte med viktresan och det rullade på bra. Internet lade av hemma hos oss i 1,5 vecka ungefär, vilket var väldigt tråkigt. Fick använda internet i mobilen istället. I mitten av november åkte jag till Huseby julmarknad med Toloe. Löpbandet gick sönder och jag införskaffade en träningscykel (istället). Provade på några nya matrecept, vilket alltid är roligt. Fick en gratis månad på Viaplay och kollade några filmer där, men inte någon speciellt bra sida. Åkte med min brukare och nästan hela jobbteamet till Göteborg, där vi bodde på hotell och gick på Lisebergs julmarknad. Mycket trevligt och roligt trots att jag var förkyld och vädret var dåligt. Gjorde även en del handarbeten. En dag i november var riktigt vacker med sol och kyla.
 
 
     
 
 
December
Började december med att svärfar och Joels bror fällde ner den stora gamla björken på vår tomt. Började inse att jag gått ner i vikt då jag kunde köpa byxor i två storlekar mindre än innan! Bakade saffransbullar i början av månaden och pyntade till jul under första halvan av december. Under den tiden snöade det mycket och var väldigt kallt tidvis ute. Köpte nytt fågelhus och började mata dom vilda fåglarna. Köpte en amaryllislök som visade sig få många fina blommor. Bakade mitt första surdegsbröd, dock med hjälp. Bakade pepparkakor på jobbet. Köpte och pyntade en söt liten julgran i kruka. Bowlade med Toloe. Fortsatte med viktresan, men hade uppehåll under julhelgen som spenderades på Gotland under min semester. Bakade min första cheesecake. Tittade på gamla diabilder och familjen köpte en ny plasmatv. Gick på loppis och fyndade en vas. Hade en underbar julafton med flera överraskningar och en trevlig nyårsafton. Ser nu fram emot 2013!
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
     
 
     
 
     
 


Kommentarer
toloe

vilket händelserikt år du har haft..hoppas att 2013 blir minst lika händelserikt/kram

Svar: ja visst verkar det så när man har allt samlat? :) kram
Madeleine ♥

2013-01-01 @ 18:47:10


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0