Hungerspelen

Tänkte tipsa om en fantastiskt bra bokserie som heter Hungerspelen, Fatta eld och Revolt :) Tog mig ungefär en månad att läsa ut alla tre, för jag satt som klistrad vid den. Var helt fast redan från första sidorna, vilket är ganska ovanligt att det händer. Alla tre böckerna är så spännande rakt igenom och det händer oväntade saker hela tiden :) Handlingen är knappt inte alls förutsägbar och det gillar jag starkt. Jag blev själv förvånad över hur fascinerande historien är och hur svårt det är att släppa boken. Jag ville inte att den skulle ta slut :P Tror detta är den absolut bästa trilogin jag någonsin läst!

Baksidestext:
När Katniss Everdeen blir en av deltagarna i de dödliga Hungerspelen förändras allt. Hon förs till huvudstaden, där hon tränas, stylas och intervjuas. Tillsammans med 24 andra ungdomar ska hon utkämpa en kamp på liv och död, och för att överleva tvingas Katniss bryta mot spelets regler. Men ingen trotsar regimen ostraffat, och snart inser Katniss att hennes handlingar har satt saker och ting i rörelse som hon inte längre kan kontrollera...

Angående filmen The Hunger Games (den första filmen från 2012) så tyckte jag att den var bra men inte i närheten av boken. Tyckte hela handlingen gick för snabbt och jag fick inte samma intensiva känsla som av boken, så lite besviken blev jag allt där.

*En liten varning bara om att det är ungdomar som dödar varann och det kan vara känsligt för vissa. Men håll i minnet att detta är en påhittad historia med påhittade karaktärer.*


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0