Förvirring

Är riktigt förvirrad just nu. Har varit på informationen om undersköterske-utbildningen idag på förmiddagen och den krockar med mitt (eventuella) sommarjobb. Problemet är att jag vet inte om jag får sommarjobbet och jag vet heller inte om jag kommer med på utbildningen, eller vilket av dom jag ska välja. Det verkade som att utbildningen är mer inriktad på äldreomsorg/psykiatri/sjukhus och inte på personlig assistans. Vet inte om dom kräver att man är undersköterska på Alvesta kommun för att man ska bli fastanställd sen. Jag vet ju inte ens om dom behöver mer fastanställd personal heller. Men vad jag vet är att jag hellre vill jobba än plugga, men frågan är vilket är bäst för mig att göra om man ser det långsiktigt? Om jag får sommarjobbet så kan jag ju söka till den ky-utbildningen jag pratat om förut, den som är inriktad på personlig assistans. Som tur är så är sista ansökningsdag för den utbildningen 1:a juni, annars är det normalt 15/4 så det hade varit galet stressigt i så fall.

Så jag har mycket att tänka på, bestämma och reda ut. Känns som att jag först och främst måste få reda på om jag får sommarjobbet eller inte. Problemet där är att jag behöver veta det så fort som möjligt för att undersköterske-utbildningen börjar den 26/4, och jag vet inte om det är bestämt ännu. Hon som jag pratade med på jobbintervjun sa att hon skulle höra av sig om jobbet snart. När jag pratade med henne så verkade det som att jag får jobbet eftersom hon sa att hon skulle informera några ordinarie personal samt brukar på olika ställen. Men sen hänger det mycket på personkemi, alltså hur man funkar med brukaren.

Nästa steg, efter jag fått reda på om sommarjobbet, är nog att försöka ta reda på vad som krävs för fast anställning och prata med min handläggare på arbetsförmedlingen om hur jag ska göra med allt.

 

Tänk, tänk, tänk...

Bild lånad från Google



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0