Isglass!

Idag var det möte här "hemma" för Magnus företag med bankmänniskor och annat folk så jag slängde ihop en morotskaka till mötet :) Jag deltog dock inte. Under tiden fixade jag med Magnus tangentbord på sin laptop eftersom Ebba hade snott a-tangenten ^^ Ebba fick hem en påse frusna hallon efter mötet som hon slukade på nolltid, gulliga unge! Hoppas jag får träffa henne innan jag åker hem :)

Ikväll grillade jag flintastek och majskolvar som vi sen åt till middag, inte helt fel ;)

På lördag ska jag träffa bästaste kusinen Elisabeth inne vid Ringduvan i Visby :) Ska bli kul, det var längesen vi träffades på "tu man hand" och hade möjlighet att snacka bara vi två. Hörde rykten om att det skulle tillagas kalkon på lördag kväll här, gott!

I morgon ska vi nog baka kanelbullar tror jag. Har blivit en klassiker att baka bullar när jag kommer hit :P Men med ett sånt gott recept jag hittat så kan det inte bli annat ^^

Mamma köpte (igår) en låda (typ) med fack och pinnar i som man kan göra isglass i. Jag har redan provat två gånger: första gången med svart vinbärssaft och päronsaft och den andra med cola :) Mycket godare än isglass man köper tycker jag, så jag tänkte införskaffa en sån låda jag med. Man kan ha precis vilken smak på isglassen som helst! Fritt fram att experimentera med andra ord :D Bild:

 



Kommentarer
Erika

Såna glasskuber är superfiffiga! Hade såna hemma när jag var liten. Det måste jag med införskaffa :)

2011-04-28 @ 22:30:19
URL: http://erikasjodahl.blogg.se/
Madeleine

Det blir ju supergott att göra själv oxå! Dessa köpte mamma på Ica Maxi. Tycker det är lagom storlek, och perfekt att svalka sig med i sommar :)

2011-04-29 @ 19:44:37
URL: http://maddiesworld.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0