Hur du gör mina handledsvärmare

Fick en förfrågan om att göra ett inlägg om hur jag gjorde mina handledsvärmare, så här kommer det :)

Jag använde Quick Knit-verktyget som heter small från Panduro (klicka på länken så ser du vad jag menar). Det går säkert lika bra att använda vanliga stickor, men eftersom jag stickar väldigt lite på det sättet så jag kan inte förklara hur man gör då.

Nu utgår jag från att du använder Quick Knit. Jag använde ett garn som heter Red Heart Baby Dream (köptes på City Gross). Färgerna är rosa, blått och vitt. Det är ett supermjukt och varmt garn, men det går att använda mer eller mindre vilket garn som helst.

Har inte tagit reda på exakt hur mycket garn som gick åt till mina handledsvärmare, men det är inte speciellt mycket. Ett nystan (50 gram) av varje färg räcker gott och väl.

Längden går naturligtvis att variera som man vill, men jag körde på sju varv blått och sju varv rosa. Använde dubbelt garn hela tiden. Sen så sydde jag (efteråt) dit det vita precis i skarven där man byter färg. Använde plastnålen som medföljer Quick Knit-verktygen. Sydde tre varv runt med det vita garnet runt två blåa och två rosa och sen korsade jag dom och sydde jag tre varv till och korsade. Så fortsatte jag runt hela.

Svårt att förklara så här i efterhand, så om ni har frågor är det bara att kommentera eller maila :) Lycka till!

 

Slutresultatet :) Vill du gärna ha såna men inte vill/kan/orkar (m.m) själv så kan jag fixa det åt dig. Släng iväg ett mail bara så löser vi det :)



Kommentarer
Lotta

Snygga! Ser verkligen varma ut =)

2011-12-03 @ 18:29:35
Madeleine

Tack! Dom är supersköna :)

2011-12-03 @ 18:34:29
URL: http://maddiesworld.blogg.se/
Pelle

Tack så mycket! :)

2011-12-05 @ 12:26:09
Madeleine

Inga problem Pelle, hoppas det var till någon nytta :)

2011-12-05 @ 12:27:01
URL: http://maddiesworld.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0