100 frågor & svar

1. Hur gammal är du om fem år?
Om fem år är jag 28

2. Vem tillbringade du minst två timmar med i dag?

Joel

3. Hur lång är du?
≈164 cm

4. Vilken är den senaste filmen du sett?
The Social Network

5. Vem ringde du senast?
Joel

6. Vem ringde dig senast?
Joel

7. Hur löd det senaste sms:et du fick?
Hörs :)

8. Föredrar du att ringa eller skicka sms?
Det beror på vem jag ska prata med

9. Är dina föräldrar gifta eller skilda?
Gifta

10. När såg du senast din mamma?
Sist jag var på Gotland, så i april

11. Vilken ögonfärg har du?
Bruna, och stolt över det!

12. När vaknade du i dag?
07.30

13. Vilken är din favoritjulsång?
Last Christmas

14. Vilken är din favoritplats?
Svårt att säga, men har börjat gilla att sitta på en sten vid bäcken i skogen inte så långt hemifrån

15. Vilken plats föredrar du minst?
Kyrkogården

16. Var tror du att du befinner dig om tio år?
Förhoppningsvis i mitt och Joels hus, med ett bra jobb och några kids och ett gäng höns i trädgården :)

17. Vad skrämde dig om natten som barn?
Mörkret, eller snarare det jag inbillade mig fanns i mörkret

18. Vad fick dig verkligen att skratta senast?
När Joel försökte berätta hur man gör köttbullar

19. Hur stor är din säng?
Hm, vet inte exakt. Dubbelsäng är det i alla fall

20. Har du stationär eller bärbar dator?
Båda

21. Sover du med eller utan kläder på dig?
Utan

22. Hur många kuddar har du i sängen?
Två i min sänghalva, en i Joels

23. Hur många landskap har du bott i?
Två landskap permanent, men ska man ränka semester så är det många fler

24. Vilka städer har du bott i?
Beror lite på vad man ränkar som stad men jag säger Växjö

25. Föredrar du skor, strumpor eller barfota?
Barfota i gräs på sommaren, skor annars, strumpor inomhus

26. Är du social?
Ibland, ibland inte

27. Vilken är din favoritglass?
Äkta vaniljglass med färska jordgubbar och kolasås. Älskar glass!

28. Vilken är din favoritefterrätt?
Kladdkaka eller gino

29. Tycker du om kinamat?
Jo det är helt okej

30. Tycker du om kaffe?
Inte för fem öre

31. Vad dricker du till frukost?
Oftast mjölk

32. Sover du på någon särskild sida?
Nej

33. Kan du spela poker?
Inte direkt

34. Tycker du om att mysa/kela?
Ja! Vem gör inte?

35. Är du en beroendemänniska?
Det kan jag inte påstå

36. Känner du någon med samma födelsedag som din?
Känner inte direkt någon, men David Beckham och min kompis styvpappa

37. Vill du ha barn?
Absolut!

38. Kan du några andra språk än svenska?
Flytande engelska, en del franska samt lite spanska, latin, teckenspråk, ryska, italienska och tyska

39. Har du någonsin åkt ambulans?
Bara i jobbsammanhang men aldrig för egen del

40. Föredrar du havet eller en bassäng?
Båda. Havet för att det är vackert, bassäng för att det är renare (iaf en egen) och mysigare.

41. Vad spenderar du helst pengar på?
Hem och resor

42. Äger du dyrbara smycken?
Det beror på vad man menar med dyrbara, men äger inget superdyrt

43. Vilket är ditt favoritprogram på tv?
Just nu är det nog Project Runway/The Fashion Show

44. Kan du rulla med tungan?
Yup

45. Vem är den roligaste människan du känner?
Oj, svår fråga! Har nog inget svar

46. Sover du med gosedjur?
Nej, men med två katter (i min sänghalva oftast)

47. Vad har du för ringsignal?
Curly Sue med Takida!

48. Har du kvar klädesplagg från då du var liten?
Finns en del kläder hemma hos mina föräldrar, vilket jag tycker är roligt

49. Vad har du närmast dig just nu som är rött?
En värmedyna 

50. Flirtar du mycket?
Nej :P

51. Kan du byta olja på bilen?
Inte byta, men fylla på

52. Har du fått fortkörningsböter någon gång?
Nej

53. Vilken var den senaste boken du läste?
Läser just nu ”Hundraåringen som klev ut genom fönstret och försvann" av Jonas Jonasson

54. Läser du dagstidningen?
Ja smp i tidningsformat plus gotlandstidningarna på nätet

55. Prenumererar du på någon veckotidning?
Nej

56. Dansar du i bilen?
Hur skulle det gå till?

57. Vilken radiostation lyssnade du till senast?
Mix Megapol: Chans till romans

58. Vad var det senaste du krafsade ner på ett papper?
Recept på kringlor (Tack Erika!)

59. När var du i kyrkan senast?
Ingen aning.. Går nästan aldrig i kyrkan

60. Vem var din favoritlärare på högstadiet?
Min träslöjdslärare

61. Hur länge har du campat som längst i ett tält?
En natt? :P

62. Vem var det som senast gjorde något extra speciellt för dig?
Joel fixade present + rosor + bio på min födelesdag :)

63. Vad lyssnar du på just nu?
I skrivande stund ingenting, ser Family Guy samtidigt

64. Har du varit med i tidningen?
Var med nån gång när jag var liten i nån gotlandstidning

65. Vad är det konstigaste du ätit?
Äter inte konstiga saker :P

66. Vem såg dig naken senast?
Min sambo Joel

67. Vad är det för färg på din tandborste?
Grön, men ska snart byta till en gul

68. Hur imponerar man på dig?
Genom att vara sig själv och inte spela falsk.

69. Vem ringer du när du är arg/ledsen?
Ingen egentligen

70. Har du någon piercing?
Ja i öronen

71. Din största vinst?
Hm.. Typ 100 kr på trisslotter skulle jag tro

72. Civilstånd?
Sambo

73. Vilka hemsidor besöker du dagligen?
Aftonbladet.se, expressen.se, facebook.com, olika bloggar, wulffmorgenthaler.com, smp.se, helagotland.se, dn.se

74. Är du fåfäng?
Nej, det vill jag inte påstå

75. Ångrar du någonting du gjort?
Alla har väl nåt dom ångrar

76. Hur gammal är din pappa?
Han är 65

77. Vilket är ditt drömjobb?
Har inget drömjobb "tyvärr"..

78. Finns det något du verkligen skulle vilja göra men inte haft tillfälle, tid eller råd till?
Resa mera!

79. Vad har du haft för husdjur under ditt liv?
Katter, kaniner och höns som varit mina. Sen har min familj eller har haft: kor, får, hästar, hundar, fiskar och påfåglar bla.

80. Berätta tre saker som dina läsare antagligen inte vet om dig?
Jag gillar att se på Svambob Fyrkant på tv, jag älskar Pippins sång i Lord of the rings - the return of the king och jag älskar bebisar

81. Svär du ofta?
Försöker låta bli, vilket inte alltid är så lätt

82. Vad dricker du just nu?
ICAs Alkoholfria äppeldryck med ciderkaraktär 

83. Kan du åka slalom?
Nej

84. Vad har du ätit i dag?
Macka och mjölk, ungspannkaka med äpple och köttbullar med potatismos samt ett äpple och två kringlor.

85. Vad har du för utbildning?
Än så länge bara gymnasium (sam-språk)

86. Vilken kroppsdel är du mest nöjd med?
Ögonen och tänderna

87. Vilken kroppsdel är du minst nöjd med?
Magen och låren

88. Vilken är din bästa egenskap?
Pålitlig

89. Vilken är din sämsta egenskap?
Långsint

90. Nämn två historiska personer som intresserar dig?
Carl Von Linné och 

91. Saknar du något?
Ja pengar :P

92. Är det viktigt att fira födelsedagar?
Ja, det tycker jag. Att fira födelsedagar är att fira livet. Sen är det väl sällan fel att fira saker överhuvudtaget?

93. Vad gör dig ledsen?
Sorgliga saker som när någon dör…

94. Vad gör dig glad?
Många saker, tex när katterna gör nåt tokigt

95. Har du varit gift eller förlovad?
Är förlovad nu :)

96. Vad ska du göra i helgen?
På fredagkväll blir det 3D-bio: Pirates of the caribbean: On stranger tides och på lördag firar vi Joels systerdotters konfirmation :) Annars vet jag inte

97. Vad är det knasigaste du gjort?
När jag var liten hade jag och min kusin mina hönor i ett tält, haha :P

98. Vad har du för laster?
Ingen direkt, är dock lite för förtjust i läsk och cider

99. Vem är din förebild?
Har nog ingen

100. Vad ska du göra när du svarat klart på alla frågor?
Titta på tv och surfa lite


Kommentarer
Marika

Oj vilken rejäl lista du gjort! Roligt! :) själv gjorde jag en mycket kortare på min blogg nyss, ganska kul med sånahär listor!:)

2011-05-17 @ 21:20:18
Erika

Åh vilken rolig lista! Den kanske jag kopierar :)

2011-05-17 @ 22:01:39
URL: http://erikasjodahl.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0