Vardagsdramatik!

Detta hände bara för en liten stund sedan:

Jag höll på att rensa ur garderoben, höll på att plocka undan kläder jag inte använder och organisera om lite bland dom vanliga kläderna så att det ska bli bättre. I garderoben har vi - förutom kläder som hänger på galgar - kläder som ligger i "korgar" eller hyllor kanske man kan kalla det. Dessa hyllor/"korgar" är av metall och ser ut som ett rutigt nät ungefär.

Katterna tycker det är jätteroligt att vara i garderoben vid såna här tillfällen eftersom dom inte får vara där annars. Ett tag var alla tre katterna där och undersökte samtidigt men Fluffy och Rookie tröttnade efter en stund, och Molly stannade kvar. Vill egentligen inte att dom ska vara där överhuvudtaget men vad gör man.

Nu till det dramatiska:

Molly var i garderoben och busade. Jag stod med ryggen vänd bort från garderoben och provade en gammal tröja jag hittade. Plötsligt hör jag katten vråla och samtidigt fräsa, ett konstigt läte som inte går att beskriva. Vettskrämd vänder jag mig snabbt om och ser att Molly sitter fast. Hinner inte tänka något utan bara "sliter" bort katten så fort som möjligt. Vet fortfarande inte riktigt hur hon satt fast men hon fastnade i alla fall i den översta "korgen", antar att det var tassen hon fastnade med och det gjorde så klart ont därav skriket. Får loss henne och hon är vettskrämd och nästan bokstavligen flyger över sängen och springer iväg. Jag, med hjärtat i halsgropen, springer efter och kollar så hon är okej. Vilket hon verkar vara. Sen får jag syn på Fluffy och Rookie som oxå är skräckslagna båda två, Fluffy har enorm svans (som skrämda katter får) och Rookie har likadan svans samt att han rest ragg.

Fick lugna ner alla tre katter efteråt och sen fick dom en burk med tonfisk för katter. Så slutet gott i denna dramatik :) Nu ligger hon i elementsängen och tvättar sig i godan ro. Själv har jag precis plåstrat om mig - fick rejält med rivsår på händerna - och ska lugna ner mig några minuter till innan jag fortsätter.

 

Omlpåstringen på min högra hand, har ett stort rivsår mitt i vänster handflata oxå ^^ Det svider kan jag tala om! Men det är värt det bara katterna är okej, det är knappast första - eller sista - gången som det händer :P



Kommentarer
Erika

Usch då! Kom ihåg att min kisse Vickan fastnade i min förra sängstomme och hon skreeeek av smärta/rädsla. Jag blev så jäkla rädd. Som tur var hände inget med henne men hon blev ordentligt skakad, precis som sin matte.

2012-01-17 @ 18:13:53
URL: http://erikasjodahl.blogg.se/
Madeleine

Ja det var dramatiskt där ett tag :S Men hon klarade sig fint i alla fall och mår nu hur bra som helst :) Kram

2012-01-17 @ 22:31:58
URL: http://maddiesworld.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0