♥ Dag 2 - Mina föräldrar

Min mamma heter Britt-Marie och bor på Gotland på en bondgård tillsammans med min pappa och min yngsta storebror. Hon jobbar på gården under min äldsta storebror, som äger rubbet. Mamma gillar dansband, kungafamiljen, att baka och svenska filmer. Hon ägnar sin tid åt alla hushållssysslor och sitt jobb i ladugården. Mamma har upptäckt att det finns massa vykort med kungafamiljen på Tradera och där har hon nu inhandlat mängder med kort. Mammas stora idol är Christer Sjögren.

Mamma som South Park-figur

 

Min pappa heter Bror och är sjukpensionär på grund av sin kärlkramp och diabetes, men han jobbar ändå där hemma lite, om han orkar. Pappa gillar också en del dansband, men framför allt gillar han Jill Johnsson. Pappa spenderar mycket tid på att snickra (hobby) och just nu bygger han ett lusthus åt min mamma. Han har sen några månader tillbaka upptäckt Tradera och säljer nu massa saker där. Han hade en bensinmack där han sålde förutom vanliga bensinmacksvaror, även cyklar och fiskegrejer m.m för några år sedan. Efter att han lade ner verksamheten så fick han massa grejer kvar som han nu säljer via Tradera och det upptar mycket av hans tid. Pappa tycker också om fotografering och samlar/har samlat på gamla kameror och är med i en fotoklubb.

Pappa som South Park-figur

 

Mamma och pappa har en katt som heter Tarzan och är helt vit. Mina föräldrar har varit gifta sedan 1977 :)



Kommentarer
Marika

Fin blogg du gjort!! :)

2011-02-26 @ 11:34:24
Madeleine

Tack så mycket! Det var riktigt roligt att snygga till bloggen :)

2011-02-26 @ 11:37:06
URL: http://maddiesworld.blogg.se/
Marika

såg att du kommenterat på min blogg, så jag kan ju svara här;) de går bra med plugget, läser just nu om läs och skrivutveckling, man kan bli lite knäpp av att läsa om hur man lär sej läsa men de e sjukt intressant! Har 1,5 år kvar på utbildningen. Hur är allt med dig? Kramis

2011-02-26 @ 11:38:43
URL: http://[email protected]
Madeleine

okej, låter intressant men lite knasigt :P Hur lång är hela utbildningen och vad ska du jobba med sen? Det är bra med mig, det rullar på så att säga ^^

2011-02-26 @ 12:21:06
URL: http://maddiesworld.blogg.se/
Marika

haha nej inte så knasigt eg, mer fascinerande hur barn kan lära sig läsa och skriva överhuvudtaget ;), inget som bara kommer automatiskt.. Utbildningen är på fyra år och förhoppningsvis vet jag då vad jag vill jobba med! Finns så mycket inom logopedi, men inte så många jobb.. så får nog ta det som finns!:) Kramar

2011-02-27 @ 21:03:19
Madeleine

okej :P ja det är bra med en utbildning i bagaget, jag är övertygad om att du kommer hitta ett jobb sen :) kram!

2011-02-27 @ 21:30:53
URL: http://maddiesworld.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0