Linkin Park ♥

Har suttit ikväll och lyssnat på mitt (gamla) favoritband Linkin Park :) Lyssnade mest på dom gamla låtarna från Hybrid Theory, Meteora och Reanimation. Tycker att dom i sina senaste album har tappat lite av sitt härliga sound och dom grymt sköna texterna från dom första albumen. En annan anledning till att jag har lyssnat/lyssnar på Linkin Park är på grund av sångaren Chester Benningtons sjukt underbara röst :) Tror inte det är så många som vet detta om mig men jag är väldigt fascinerad av röster, och har varit det en längre tid. Och därmed säger jag att Chester har en av dom allra vackraste rösterna jag vet!

Min "förälskelse" för detta band började när jag någon gång i början av 2000-talet (2001 kanske) såg deras musikvideo på tv (tror det var MTV) till låten Crawling, som då blev och än idag är min favoritlåt med Linkin Park. Sedan den dagen var jag fast :P Därför tänkte jag dela med mig till er av denna låten. Musiken hjälpte mig mycket under tonåren och med allt vad det innebar. Så detta är min hyllning till Linkin Park :)

Det ska tilläggas att genren är nu-metal och därmed inte uppskattas av alla. Men jag hoppas ni ger den en chans! Lyssna och njut:

 

Crawling in my skin
These wounds, they will not heal
Fear is how I fall
Confusing what is real

There's something inside me that pulls beneath the surface
Consuming, confusing
This lack of self control I fear is never ending
Controlling I can't seem
To find myself again
My walls are closing in
Without a sense of confidence
I'm convinced that it's too much pressure to take
I've felt this way before
So insecure

Crawling in my skin
These wounds, they will not heal
Fear is how I fall
Confusing what is real

Discomfort, endlessly has pulled itself upon me
Distracting, reacting
Against my will I stand beside my own reflection
It's haunting how I can't seem
To find myself again
My walls are closing in
Without a sense of confidence
I'm convinced that it's too much pressure to take
I've felt this way before
So insecure

Crawling in my skin
These wounds, they will not heal
Fear is how I fall
Confusing what is real

Crawling in my skin
These wounds, they will not heal
Fear is how I fall
Confusing, confusing what is real

There's something inside me that pulls beneath the surface
Consuming, confusing what is real
This lack of self control I fear is never ending
Controlling, confusing what is real



Hittade min favoritbild på bandet :) Här är det bara fem medlemmar men senare är dom sex stycken. Bilden finns på baksidan av deras CD Hybrid Theory. Har alltid varit tokig i Chesters (mitten) eldtatueringar på armarna ;)


Crawling:



Kommentarer
Marika

De är bara bäst! :D tycker oxå hybrid theory va bäst, nu är de inte riktigt lika bra längre men hade ändå varit kul att se dem ngngång! Chesters röst är underbar de kan jag hålla med oM!

2011-07-25 @ 11:08:35
Madeleine

Helt klart! Vi får dra iväg och se dom någon gång ;) Kram

2011-07-25 @ 14:43:03
URL: http://maddiesworld.blogg.se/


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0