Söndagsmys med familjen Szasz

Ni får ursäkta dålig uppdatering under eftermiddagen och kvällen. Men vi har spenderat denna tid hos Ola med familj samt svärfar :) Det var inte planerat, vi skulle bara dit för att hämta en "buske" med gräslök vilken vi faktiskt glömde att få med hem sen ^^ Fantastiskt underbart härligt väder ute idag så vi stannade en stund och pratade och åt mumsig rabarberpaj med vaniljglass. Sen undrade dom om vi ville stanna och grilla lite vildsvinskött. Så det gjorde vi, jättegott var det! Bibbi hade gjort stekt (brynt) vitkål och blandat med grädde och kryddor som passade superbt till köttet, som i sig va underbart mört och smaskigt :) Jag passade även på att leka lite med barnen, så jag fick måla pingviner. Vi spelade även fotboll, vilket var roligt fram till att jag genom en olyckshändelse fick en hård boll rakt i ansiktet. Mindre roligt måste jag säga.. Men det har gått över nu i alla fall. Efter det blev det inget mer fotbollsspelande för min del ^^

Nu innan vi åkte så tittade vi på gamla filmer från Tunroth-klanens unga dar :) Mycket underhållande! Filmer från när Joel var i femårsåldern, så söt och vilken liten busunge och linslus ;) Absolut en mycket trevlig kväll! Vi ska dit igen på tisdag kväll :) Så nästa gång får dom komma hit till oss.

I morgon blir det jobb på dagen och på kvällen ska vi förhoppningsvis färga mitt hår :) Usch, tycker det ser hemskt ut nu så det behöver en liten uppfräschning.

 

Fluffy kikar ut på oss när vi (läs: Joel) rensade ogräs ute idag :) Hon ligger alltså i öppningen på fönstret



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0