♥ Dag 19 - Min favoritresa

Jag har ju inte rest så mycket utanför Sverige. Men min favoritresa (än så länge) när jag och min klass som läste latin på gymnasiet åkte till Rom en vecka i slutet av november 2006 (kommer inte ihåg exakt datum just nu). I alla fall så hade vi en underbar tid :)

På grund av ett falskt bombhot mot flygplatsen i Rom så fick vi landa i Pescara istället och åka buss tvärs över hela Italien, vilken syn! Vi bodde utanför Rom i en liten ort som heter Ostia Antica, på ett vandrarhem (skulle man kanske kunna kalla det), så vi fick bo tillsammans i grupper. Vi hade ett rum med sängarna och ett badrum. Min grupp (mina vänner) och jag spenderade flera kvällar med att ha picknick på golvet i rummet, vilket var jättemysigt fast det kanske inte låter så. Under vistelsen i Rom såg jag massa av de kända sevärdheterna, bland annat Colosseum, Fontana di Trevi, Spanska trappan, Forum Romanum, Pantheon och Viktor Emanuel-monumentet (bröllopstårtan) och många många fler :) Utanför Rom besökte vi Hadrianus villa och Villa d'Este, vilka måste ses för att förstå hur vackert det är, det gäller förresten allt i Rom :)

Nu när jag skriver detta börjar jag längta tillbaka riktigt mycket, många fina minnen med fina männsikor <3

 

Jag utanför Peterskyrkan i Vatikanstaten, såg dock inte nåt av påven ;) Vi var inne i kyrkan och tittade också!

Fotograf: Marika (tror jag)



Kommentarer
Marika

Håller med om att den resan var bäst!! Vilka upplevelser, Italien är fantastiskt! :D

2011-03-17 @ 09:55:28


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0