♥ Dag 22 – Det här upprör mig

Det finns många saker som upprör mig, men jag tänkte "bara" skriva om en sak. Något som upprör mig fruktansvärt mycket är människor som medvetet gör djur illa, och många av dem verkar dessutom gilla det eller få en kick av vilket gör mig så illamående.

Så många männsikor som är på semester och har så kallade semesterdjur, tex katter och kaniner som dom sen bara slänger ut i skogen i tron på att dom klarar sig själva. Detta ser jag som ren idioti och okunnighet.

Sen så gillar jag inte såna "tävlingar" där man hetsar djuren mot varandra, ofta hundar och tuppar. Det är helt sjukt, och att vissa ser det som någon form av "sport" är ju bara för mycket. Folk t.o.m satsar pengar på det, och djuren skadar sig själva och varann och en del dör på kuppen, men vad gör man inte för lite "kul"..

I detta ämne tar jag oxå upp det här med dom så kallade tjurrusningarna i Spanien. Det gäller även tjurfäktning där dom retar upp och förargar (även gör illa djuren fysiskt). Jag tycker inte synd om dom människor som skadar sig i dessa sammanhang för ärligt talar så förtjänar dom det.

Finns ett program på Animal Planet just om det här med djur som far illa på grund av männsikor, det heter Djurpolisen i Houston/Miami/Sydafrika (mfl.), men jag klarar knappt inte av att titta då det gör mig så arg.

 

Bild lånad från Google

 



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0