♥ Dag 5 – Vad är kärlek

Kan någon verkligen förklara vad kärlek är? Det finns många sorters kärlek, jag känner kärlek för min sambo, min familj och för mina katter. Det är inte samma sorts kärlek, jag älskar inte Joel på samma sätt som jag älskar min katt men det är ändå kärlek båda två. Jag kan inte beskriva i ord var kärlek är, det är något man känner och man vet vad kärlek är när man älskar någon. Det alla olika kärlekar jag känner har gemensamt är att den man älskar vill man aldrig förlora och man gör allt för dem.

Detta latinska citat säger det viktigaste om kärlek: "Amor vincit omnia" = Kärleken övervinner allt.

Hittade även detta franska citat på svenska om kärlek: "Kärlek är vårt livs största glädje och vår livs största sorg. Den är livet."

 

Bild lånad från Google



Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0