Quick Knit

Quick Knit är ett verktyg som jag använde i vintras för att "sticka" några saker. Det är ett enkelt redskap och mycket roligt att använda :)

 

Så här ser det ut. Den gröna är mest för halsdukar och liknande, och den gula är mer för mössor m.m. Den runda varianten finns i flera olika storlekar. Detta är den största storleken. Allt man egentligen gör är att man virar garnet runt pinnarna :)

 

Resultatet: en halsduk och en mössa :)

 

Glittrigt garn :)

 

Dessa verktyg så kallade Quick Knit hittade jag på Panduro Hobby och jag kände igen dessa eftersom jag använde ett liknande verktyg i skolan som liten. Då var det i stället en träbit med spikar på och jag gjorde en orange halsduk :)



Kommentarer
Angel

Hejsan, såg att du hade skrivit att du inte har så många läsare :) Har inte heller så jätte många precis :)



Har frågestund och veckans blogg som pågår just nu. Kika gärna in :) Kram!

2011-05-30 @ 16:20:31
URL: http://angelicasvensson.devote.se


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0