Linkin Park - en hyllning

Såg nyss att det var ca 1 år sedan jag skrev om Linkin Park så därför tycker jag det är dags för en ny hyllning :) Bara för att dom är så otroligt grymma ;) Tänkte skriva lite kommentarer om dom album som Linkin Park har släppt och som jag lyssnat på.
 
Hybrid Theory: Första albumet med LP som jag hörde någon gång 2001 tror jag, helt fantastiska låtar och enligt mig fortfarande den bästa CD:n. Där favoriten är Crawling och det är även min favorit av alla LP-låtar.
 
Meteora: Väldigt bra uppföljare till HT. Ungefär samma sound som tidigare. Här är favoriten Somewhere I Belong. 
 
Minutes To Midnight: Fortfarande någorlunda samma sound. Men lite mer sång och lite mindre rap än tidigare i vissa av låtarna. Även fler lugna låtar än föregående album. Favoriten är nog What I've Done.
 
A Thousand Suns: Inte lyssnat så väldigt mycket på detta albumet. Detta är ett helt nytt sound för LP och det känns ganska experimentellt över hela albumet. Eftersom det är LP:s original-sound som jag älskar så är inte detta inte riktigt så bra som dom andra. Har inte valt någon favoritlåt här.
 
Living Things: LP:s nyaste album som precis har släppts och som jag nu lyssnar på på Spotify. Så som jag tolkar det så har nu LP i dessa låtar gått tillbaka mer mot deras "riktiga" sound. Vissa låtar har dock ett annorlunda soun. Kan inte välja favoritlåt här då jag bara lyssnat en gång på varje låt.
 
Reanimation: Väljer även att ta med dom remixade albumen här eftersom jag verkligen gillar dom. Först ut är Reanimation som är en remix på vissa låtar från Hybrid Theory och Hybrid Theory EP samt demolåtar. Vanligtvis gillar jag oftast inte remixer men denna är tuff. Favoriten här är My<Dsmbr som är en av demolåtarna.
 
Collision Course: Detta är en CD med sex låtar som är en blandning av Jay-Z:s låtar och LP:s låtar, vilket blir en tuff kombination faktiskt. LP:s originail-sound med Jay-Z:s klassika raplåtar är en schysst mix. Favoriten är Points of Authority/99 problems/One Step Closer.
 
Dave Farrell, Brad Delson, Chester Bennington, Mike Shinoda, Rob Bourdon och Joseph Hanh = Linkin Park.


Kommentarer
Marika

BÄST BÄST!!

Svar: Helt klart!! :D
Madeleine ♥

2012-07-03 @ 22:43:43


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0