Nattlig dramatik!

Oj, i natt hände det grejer minsann! Var på jobbet för att jobba nattpass, allt lugnt fram tills strax efter midnatt då jag hör flera enorma smällar utifrån. Skyndar mig upp ur sängen och ut på balkongen, där jag genast ser en bil stå och brinna för fullt! Får panik för först tror jag att det är vår bil, men inser snart att den står parkerad till höger om den brinnande bilen med en bil emellan. Sen kommer tanken att ringa 112 men då hör jag någon ropa, till en annan som frågar, att dom redan ringt brandkåren. Jag tror dom kommer väldigt snabbt men det kändes då som väldigt lång tid. Det slår höga lågor från bilen. Så jag står kvar på balkongen en stund och ser på när brandmännen släcker bilen. Sen blir jag orolig att vår bil oxå påverkats så jag kollar till min brukare (som sover lugnt), låser dörren och rusar ut (parkeringen ligger nästan nedanför lägenheten där jag jobbar) och hör med den som äger bilen som stod mellan vår och den brinnande bilen. Han säger att han inte tror att vår bil blivit påverkad och jag skyndar tillbaka in och följer sen förloppet från balkongen. När brandmännen släckt bilen dyker polisen upp och jag ser att dom fotar bilen och pratar med människorna där, jag tror ägaren var där med. Efter kanske en timme är allt över och brandmän och polis åker därifrån och det är inte mycket kvar av bilen som brunnit. Jag såg ingen ambulans så jag tror inte att någon människa kom till skada. Det läskigaste är att jag kan inte tänka mig att en avstängd, parkerad bil kan fatta eld bara så där. Undrar om satt eld på bilen? Var helt skakad, orolig och nervös så jag sov inte alls mycket i natt. Var klarvaken fram tills efter 03 i alla fall. Bilen som stod mellan vår och den som brann blev oxå ganska skadad, men jag vet inte hur mycket. Dom flyttade en bilen någon gång efter att allt var klart.
 
Några bilder på bilen som brunnit jag tog (med mobilen) innan jag åkte hem idag från jobbet:
 
 
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0