Pippifåglar

 
Tycker synd om dom stackars småfåglarna nu när det är/varit så kallt och det har kommit en massa snö. Därför fyller jag på fågelbordet flitigt och det är så härligt att se dom små rackarna mumsa på solrosfrön, jordnötter, hampafrön och talgbollar :) För att inte tala om katteran som älskar att spana in fåglarna som håller till utanför fönstren ;) Här fotade jag genom fönstret när det snöade. Fågeln på översta bilden vet jag inte vad den heter, den är ny vid vårt fågelbord men jättefin är den :) Kanske är det en bofink-hona? Den andra är väl en talltita (entita?) om jag inte tar fel, det är nog den minsta av fåglarna vid fågelbordet. Saknar domherrar dock, dom är så vackra men verkar inte bo här omkring. Var många år sen jag såg någon sist.
 


Kommentarer


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0